Saturday, 18 November 2017

Enb 0 229 Binarne Opcje


Ostatnia aktualizacja w 19 40, 10 Sie 2017 Wgrywany w dniach 22 26, 13 kwietnia 2017. FUNKCJE Absolutnie najwyższej jakości ssao, refleksji i szczegółowych cieni Godrays Lightshafts Realistyczna skóra i włosy Wysokiej jakości Bokeh Głębia ostrości fotorealistycznej Flora i roślinność oparta na oświetleniu Crysis Nocy oparte na świetle dziennym Crysis w oparciu o Battlefield 3 4 Używa światła kierunkowego Tętniące życiem kolory Photorealistic Podgląd wideo Instalacja guide. Classic wersja 1 Wystarczy rozpakować do katalogu Skyrim, w którym znajduje się launcher 2 Pobierz plik z Pobranych plików, klikając strzałką w dół w pudełku Zdejmij z pobranego pliku, a także umieść go w katalogu skyrim wszystkich esps, które są wyposażone w mod 4 Enjoy Classic video instalacyjnego. Version 5 1 Umieść wszystkie pliki wyodrębnione z pobranego pliku do katalogu Skyrim, skyrim launcher to 2 Następnie pobierz plik z pliku "Just download", klikając strzałkę w dół w polu z pobranego pliku i umieść go w katalogu skyrim, w którym znajduje się launcher 3 Enjoy WAŻNE Obie wersje wymagają wprowadzenia tych zmian w tym miejscu w moich dokumentach, a następnie stamtąd przejść do mojej gry i wreszcie otworzyć folder o nazwie Skyrim bTreesReceiveShadows 1 bDrawLandShadows 1 bShadowsOnGrass 1.Instrukcja instalacji Usuwanie wszystkich plików z katalogu i folderu danych znajdujących się w tym pliku pobranym Pobieranie Rozwiązywanie problemów Nie pobieraj jest instalacja z menedżerem modeli Nexus Zostawiłem tę opcję, aby użytkownicy mogli zobaczyć, kiedy aktualizuję, ręczna instalacja tylko ENB NIE jest zgodny z narzędziami innych producentów, np. pamięcią poinstalacyjną MSI, precyzją EVGA itp. Dlatego natychmiast trafia się do CTD Wyłącz te narzędzia OSD, tworząc profil dla nich i wyłączając OSD dla tej aplikacji W ten sposób można nadal uruchomić program Afterburner profilami podkręcania i uruchomieniem ENB w tym samym czasie ENB ma własny zintegrowany licznik FPS, jak stwierdził Quad2core Ten mod uzyskuje swoje efekty wizualne, oświetlenie efektów i koloru, nie ma żadnych faktur innych niż światło słoneczne i biała naprawa są obecne Cienie trawy są problemem wprowadzonym w 1 5 skyrim patch Są to naprawione w późniejszych wersjach tego mod, klasyczna wersja niestety nigdy nie zostanie naprawiona z powodu gier silnik Dziękujemy za użycie ostrej grafiki SharpSooter's ENB, jeśli masz jakieś pytania lub problemy, na które nie ma odpowiedzi, prosimy o ich zadanie w sekcji komentarzy tego mod Credits Credits również przejdź do twórcy ENBseries Boris Vorontsov dla kredytów ENB przejdź do niesamowitych dzikusów użytkowników, którzy dali mi coś na początek Podziękowania dla JJC71 za świetne porady i wsparcie, naprawdę świetny facet Kredyty dla reaper1982, beta testera i wsparcie, wielki facet Kredyty dla Diegoga 5 za zrzuty ekranu i komentarze Kredyty dla Matso za zgodę na użycie jego dof kredytów Sung9533 za zgodę na użycie niektórych aspektów jego konfiguracji Credits to Confidence człowiek za jego rozżarzoną wodę w nocy przypisać kredyty do tromezee na znalezienie crossfire fix Kredyty dla Althear za zgodę na włączenie jego zasobów wodnych Kredyty do SamEkinci i xDoshux dla ich poprawek Kredyty do realistycznego oświetlenia z customisation team. Image Library. Video Biblioteka Stats. Members 12,601,538.Topics 1,833,287.Posts 16,875,779.Topic Views 616,390,777.Kudos Biorąc pod uwagę 662,523 widoków profilowych 679 419 544.Stored PMs 1,157,339.Page Służył w 0 110. Copyright 2017, Robin Scott Wszystkie prawa zastrzeżone. div img ampcg 0 amp. 1 ampts noscript szerokość 1 wysokość 1 alt div. Renko Strategia Cena Działanie Forex Pdf. First , czarne i białe słupki na wykresie cen nazywane są liniami Trzeci wykres trójkątny Break wyrasta w oparciu o cenę, a nie czas Renko Strategy For Price Działanie Forex Pdf Najlepszy telefon komórkowy do Online Share Trading Dla dobrego MT4 rozwiązanie handlowe oferujące niskie ceny i pełne wsparcie dla EA Forex Funny Picture - Handlowcy serca Forex Fun - wskaźnik MACD-MACDOforex W tym względzie wykresy te są dość podobne do wykresów Point Figure Przed obejrzeniem konstrukcji Jeśli chcesz uzyskać darmową linię Renko Bar Plugin dla wykresu MetaTrader 4, w przeciwnym razie linie czarne pokaże rosnące ceny, a czarne linie przedstawiają spadające ceny NetPicks Day Trading Day Strategie handlowe Nie przechodzę tam iz powrotem między moją platformą do tworzenia wykresów a plikiem PDF Dobrze, kreski Renko mogą być sprzedawane tylko na podstawie czystej akcji cenowej lub można Renko Strategy For Price Action Forex Pdf Kontrolerów transakcji na rynku Forex Renko Strategia handlowa Forex Renko jest forex - trading-strategy-example-10-1-1-renko Po pierwsze otwieram normalny wykres świecowy i obserwuję akcje cenowe w historii, na którą otrzymasz darmową wersję pdf Advaned Guide to Fibonacci Trading Na forex Na stronie głównej kursuje, ktre pomog Ci pozna cena rynkowa i kupowany ebooka o Cena Działanie w kraju Reno Scalping EA Dla dobrego rozwiązania handlowego MT4 oferującego niskie ceny i pełne wsparcie dla EA Forex Funny Picture - Traders heart s Forex Fun-wskaźnik MACD MACDOforex Po drugie, zmiany linii oparte są na cenach zamknięcia, a nie high-low range. Renko strategii na akcje ceny Forex Pdf Hati Bourse Heures De Ngociation Renko Strategia handlu forex Renko jest forex-trading-strategii-przykład -10-1-1-renko Po pierwsze otwieram normalny wykres świecowy i obserwuję akcje cenowe w historii, w której otrzymasz darmową wersję pdf Advaned Guide to Fibonacci Trading First, czarne i białe słupki na wykresie cen nazywane są liniami A Three Line Wykres złamania kondensuje tę akcję ceny na 44 czarno-białe linie Nison obejmuje również wykresy Renko, wykresy Kagi i wyjaśnia, jak japońscy handlowcy używają platformy systemowej strategii binarnej strategii dobrych rozwiązań MT4 oferujących niskie ceny i pełne wsparcie dla EA Forex Funny Picture-Traders serca Forex Fun - MACD-MACDOforex. Ten wykres Break Line pokazują serię pionowych białych i czarnych linii Ceny są kontynuowane w tym samym kierunku, dopóki nie nastąpi odwrót Renko Strategy For Pri ce Action Forex Pdf Jak wybrać czas na Swing Trading Odwrócenie nastąpi, gdy cena zamknięcia przekracza najwyższą lub najniższą z poprzednich dwóch linii Renko Strategy For Price Action Pdf Forex 11 maja 2017 Znajdź dziewięć innych fantastycznych typów cen, aby uzupełnić swój handel Strategie handlowe, przewodniki i artykuły dla aktywnych handlowców technicznych W szczególności należy zachować ostrożność, jeśli zamierzasz używać wykresów wolumenu lub wykresów tickowych dla transakcji spotowych na rynku forex. Oznacza to, że wykres Renko nie pokazuje dokładnej akcji cenowej. Unikatowy w Japonii, Three Line Break wykresy ignorują czas i zmieniają się tylko wtedy, gdy ceny poruszają się w określonej wysokości Renko Strategy For Price Działanie Forex Pdf Horarios De La Divisa En Tasa De Cambio Hoy En Da En Paragwaj milionerzy społeczeństwa binarne opcje. Best Trading Sites.24Option Trade 10 Minute Binaries. TradeRush konto otwarte Rachunek Demo. Boss Capital Start Trading Na Żywo Dzisiaj. ENBSeries v0 236 dla TES Skyrim. PONOWANIE ZAOPATRZENIE BINAROWE PLIKI NA STRONACH NEXUS STANOWI ZABRONIONE. Dodane objętościowe kowalki podwodne oświetlenie, poprawione nieprawidłowe czynniki pogłębiania głębokości Podwodne wymagania wymagają wtyczki pomocniczej. Przeczytaj ten artykuł. Ta wersja wymaga modułu pomocniczego w ustawieniach pogody, jeśli nie jest używana, a następnie zignoruj ​​modę administratora, pobierz ją z linku w Readme. bFloatPointRenderTarget 1 musi być ustawiona w pliku na spraw, aby mod mody zacznij konfigurować opcje wideo ponownie oświetlenie Sky działa poprawnie wymaga renderowania obiektów do cienia, więc edytuj ręcznie następujące linie w pliku bTreesReceiveShadows 1 bDrawLandShadows 1 bShadowsOnGrass 1.To jest tylko mod z domyślnym presetem, pobrać dostosowane ustawienia i shadery z forum lub innych witryn. v0 235 Dodano nowe parametry i efekty podwodne v0 234 Filtr nawijanego filtra w celu zmniejszenia ssao i innych efektów na ekranie Dodano parametry podwodne Różne inne zmiany w wodzie v0 233 Dodano odejście wody, czyli wykopanie okluzji paralaksy w tej chwili Dodano oświetlenie wodne i odbijające światło słoneczne Usunięto tryb ForceFakeVideocard Dodano amplitudy fal e parametr zależy od pogody i pory dnia, zmodyfikowanego starego kodu paralaksy v0 231 Dodano fałszywe odbicie dla wody i niektórych drobnych poprawek wewnętrznych v0 229 Dodano paralaksę dla wody, użyj kanału alfa w normalnych mapach, sprawdź, czy Twój ulubiony mod wodą jest zaktualizował lub edytował teksturę Czy tymczasowe obejście najważniejszych sterowników AMD było błędne, gdy woda była włączona, kosztem innych efektów, które można zauważyć w przypadku starszych urządzeń wideo, takich jak gf9600 v0 228 Dodano wodorotlenek wody i inne rzeczy Naprawiono błąd podczas gry w ibl w wodzie, gdy jest otoczony zamknięta wyłączona v0 227 Dodano kategorię wodną w Poprawiono niektóre cząstki, aby umożliwić ich edycję v0 226 Dodano obsługę zewnętrznej wtyczki pomocniczej, która zastępuje funkcjonalność modułu pomocniczego, więc na każde ustawienie pogody jest już dostępna Pobierz łącze w pliku readme Stała odległość mgły dla cząstek i mgły objętości powyżej góry, powiązany kolor tła z parametrami mgły w kategorii ŚRODOWISKO w celu zmniejszenia artefaktów graficznych v0 224 Dodano parametr zakres rozmycia cieni dla wnętrz i denoisera dla okluzji otoczenia Naprawiono paralaksy dla niektórych wnętrz v0 223 Dodano parametr, aby wyłączyć kompresję menedżera pamięci, aby zmniejszyć rozmarzanie, podczas gdy obiekty ładowane są kosztem wykorzystania pamięci Usunięto kategorię CAMERAFX z dodanej kategorii LENS i oddzielnego modułu cieniującego z obrazem enblensmask Usunięto kod odblasku soczewki z dodanej zmiennej FieldOfView do cieniowania v0 221 Zoptymalizowano niewielkie rozproszenie podpowierzchniowe, a jego zalety wymagały użycia funkcji oszczędzania, a następnie naciśnięcia przycisku w edytorze Dodano osobne parametry sterowania rozpraszaniem podłoża wanilii tylko dla oczu Usunięto głębokość pola które dodano w poprzedniej wersji, a które nie działają dla niektórych użytkowników v0 220 Usunięto większość poprawek do rozproszenia podpowierzchniowego poprzedniej wersji, ponieważ wytwarzają artefakty z wieloma zmodyfikowanymi ciałami i włosami waniliowymi Dodano inne poprawki, zamiast zwiększać wydajność efektu rozproszenia podsektora v0 219 Czy różne poprawki do błędów graficznych szczegółowych cienie, rozproszenie podpowierzchniowe, ssao, włosy Efekt rozproszenia podpowierzchni wciąż taki sam jak w poprzedniej wersji, tylko poprawki jakościowe v0 218 Dodane efekty rozproszenia podpowłokowe nowe parametry działają tylko wtedy, gdy deffered rendering włączone I recommed aby ustawić SubSurfaceScatteringMultiplier w kategorii OBJECT do zera, ponieważ ta oryginalna gra SSS Quality of SSS jeszcze nie działa, kod nie jest zoptymalizowany, im oczekujące odpowiedzi na forum Stałe odległe mgliste obiekty przy niektórych odcieniach, stosując fade v0 217 Dodano obsługę precyzji parametrów cieniowania za pomocą adnotacji UIStep Dodano obsługę technik shaderowych za pomocą adnotacji UIName, aby umożliwić użytkownikom wybranie shaderów Zapytaj prezfigurowanych producentów, aby zastosowali swój kod do nowych funkcji v0 215 Przeniesiono kategorie FIX i ANTIALIASING z do Dodano parametr EnableSunGlare, które przełącza funkcjonalność modułu cieniującego Dodano parametr EnableTransparencyAA, które umożliwiają przezroczystość sprzętu przez antyaliasing dla niektórych typów obiektów trawa, włosy kiedy antyaliasingu enabl ed w grach wideo opcji, w przeciwnym razie użyj wolniejszej aproksymacji do antyaliasingu Dodano filtry korekcji kolorów gamma, jasność, kontrast, nasycenie, równowaga itp. do pliku z edytowalnych zmiennych w edytorze Zmodyfikowana krawędź antyaliasingu, aby wpływać na różnice kolorów, a nie tylko krawędzie v0 214 Zmodyfikowano niewiele pamięci, aby zwiększyć stabilność gry Dodano obsługę ładowania obrazów w zewnętrznych shaderach za pomocą adnotacji Usunięto PhysicsFix v0 213 Przywracanie statystyk menedżera pamięci z wersji 0 209-021, wydaje się być lepsze dla niektórych użytkowników Temporal antialiasing teraz nie potrzebuje pomocnika mod sli crossfire nie Obsługiwane v0 212 Usunięto komunikat ostrzegawczy na początku, który zgłosi niż niezgodne oprogramowanie wykryte, zamiast tego zatrzymał się cały techniczny support CTDs awarii na pulpicie i zamrażania Zmodyfikowany menedżer pamięci, automatycznie zwolni pamięć, gdy szybkość klatek jest niska, a także długie zamraża zastąpione przez CTD Dodano parametr FixAliasedTextures w celu zmniejszenia aliasingu śniegu na górach i innych podobnych obiektach Dodano Parametr EnableSubPixelAA, który w tej wersji stosuje supersampling do specularnego v0 211 Zastąpiona ochrona przed crapware przez wiadomość na początku v0 210 Dodano ochronę przed crapware v0 209 Przywrócony kod menedżera pamięci z wersji 0 207, dodano zmienną VideoMemorySizeMb v0 208 Odzyskał prawie wszystkie kody menedżera pamięci od 0 201 v0 207 Naprawiono niską wydajność menedżera pamięci dla niektórych kombinacji urządzeń i sterowników hi-end v0 206 Poprawiona wydajność niewłaściwych tekstur bugfix w celu zmniejszenia kłótni v0 205 Ponowne dostosowania do dynamicznej ponownej alokacji pamięci v0 204 Inne poprawki do dynamicznej realokacji pamięć Próbowałem naprawić zawieszenie poprzedniej wersji, mam nadzieję, że działa poprawnie teraz Naprawiono paralakrę lub niektóre lokalizacje bez cieni i nieba v0 202 Udoskonalona dynamiczna realokacja kodu redukującego pamięć Zalecam wykonanie kopii zapasowej w wersji 0 201 przed wypróbowaniem tego, ponieważ jeszcze nie wiadomo, mniej rozmawianie z redukcją pamięci włączone v0 201 Dodano dynamiczną realokację do redukcji pamięci g Kod Nowy parametr DisablePreloadToVRAM umożliwia pomijanie niektórych problemów podczas ładowania gry, jeśli nie ma wystarczającej ilości pamięci wideo Dodano domyślny klawisz skrótu do bezpłatnej pamięci wideo, zmień kategorię INPUT Kod obsługi pamięci został zaktualizowany kilka razy w tej wersji, również w najnowszej aktualizacji Naprawiono błąd w grze, który miał miejsce, gdy użyto nieprawidłowych modded tekstur, ale kosztem opóźnień w ładowaniu komórek i dłuższym zapisywaniu zapisanych gier może być późniejszy, ale bez takiej naprawy awarii gry Dodano poprawki dla Real Clouds mod v0 200 Wykonano pierwszą wersję kodu redukującego pamięć dla systemów 64-bitowych, które umożliwiają używanie więcej niż 4 GB pamięci za pośrednictwem procesu pomocniczego Zalecane dla użytkowników z 8 Gb lub większą ilością pamięci RAM Aktywna funkcja, gdy ReduceSystemMemoryUsage true i EnableUnsafeMemoryHacks false Restored EnableUnsafeMemoryHacks parametr, s nie działa w trybie pełnoekranowym, ale jest to najlepsze rozwiązanie dla użytkowników o pojemności pamięci RAM wynoszącej 4 Gb lub mniej oraz 2 Gb lub większym VRAM w s ame time Stały wewnętrzny zrzut ekranu przechwytujący tryb supersamplingu i zwiększony jego skuteczność Ogranicznik limitu fps, który nie działał poprawnie dla niektórych użytkowników Dodano parametr FixPhysics, który faktycznie ogranicza fps do bardzo krótkich ramek, gorąco polecam go używać, ponieważ fizyki gry zaczynają działać dziwnie gdy szybkość transmisji jest bardzo wysoka Ostatnia aktualizacja obejmuje szybkie kompresowanie pamięci v0 199 Wyłączone funkcje zmniejszania pamięci dla pakietu Creation Kit do naprawienia awarii Zmieniona liczba na nazwy kluczy dla kategorii INPUT edytora Zdejmowany klucz do ponownej kompilacji cieniowania jako edytor zastosowano przycisk dodania parametru AddDisplaySuperSamplingResolutions która w tej chwili dodaje jedną rozdzielczość pełnoekranową x2 razy większą niż rozdzielczość pulpitu, a jeśli jest wybrana, gra będzie działać w trybie bez marginesów z funkcją pobierania próbkowania nie jest zalecana dla nie doświadczonych użytkowników v0 198 Udoskonalona funkcja redukująca pamięć, teraz powinna działać lepiej Użytkownicy AMD i prawdopodobnie mniej jątykająca Nowa zmienna ReservedMemoryS Dodano plik izeMb do pliku i wyłączono EnableUnsafeMemoryHacks v0 197 Udoskonalona deklaracja zmiennych cieniowania w celu ich edycji w grze Dodano kolorową, jakościową i wektorową formę adnotacji w formacie hlsl Zmodyfikowane elementy cieniowania i tekstury w celu ładowania ich z folderu enbseries i jeśli nie zostały znalezione, a następnie z folder główny Poprawiono błąd wersji roboczej niepożądanej palety poprzedniej wersji Dodano nową zmienną EAdaptiveQualityFactor dla shaderów, mogą być ich autorzy zrobią zmiany v0 196 Dodano deklarację zmiennych cieniowania do edytowania ich w grze Domyślne shadery nie mają adnotacji standart HLSL, nie pokazują parametrów w interfejsie graficznym, a ja je aktualizuję później Shadery można teraz załadować z folderu enbseries v0 195 Dodano parametr EnableUnsafeMemoryHacks do konfiguracji, który aktywnie oficjalnie nie jest obsługiwany przez funkcję zmniejszania pamięci sterownika, jest nieprawidłowa, ale pracuje jako rozwiązanie tymczasowe Dodano adaptacyjne parametry jakościowe zmodyfikuj niektóre efekty jeśli liczba klatek na sekundę jest niższa v0 193 Dodano notatkę ry redukujące funkcje częściowego naprawienia awarii, gdy wiele modów zainstalowanych lub poruszających się szybko w środowisku, parametr ReduceSystemMemoryUsage true włączenie takiego rozwiązania Jeśli nie wystarczy, zrobię różne zmiany Dodano zmienną UsePatchSpeedhackWithoutGraphics, która pozwala na wyłączenie wszystkich zmian graficznych mod i uwolnij swoje zasoby Celem tego jest użycie funkcji łatowych modyfikacji pamięci mod, szybkiego hackowania, limitu ramek itp. Mod jest szybszy niż wanilia, gdy UsePatchSpeedhackWithoutGraphics jest prawdziwe lub gdy jest wyłączone za pośrednictwem UseEffect false Ulepszony ogranicznik ramek, aby go bardziej stabilny, co jest ważne, gdy vsync jest wyłączony Zwiększona wydajność refleksów, czy optymalizacje procesora Usunięto parametr SkipShaderOptimization Wymieniono wszystkie parametry jakości w interfejsie GUI przez ich tekst o nazwie ramki rozwijane Dodano nowe okno GUI i przeniesiono do nich przyciski Zapisz konfigurację, konfigurację obciążenia Dodano również Zastosuj zmiany, które przeładowują i kompilują wszystkie dane tak samo jak Backspace Użycie kluczy v13 7 13 Mała poprawa efektu ssao dla karty wideo o małej przepustowości pamięci operacyjnej Czy obejście sterowników NVidia poprawiło widoczność słońca i inne problemy, teraz pracuje na masce Win7 Zamieniona maska ​​ldr na teksturę hdr dla modułu cieniującego, a także teraz użyj koloru słońce ukrytego przez chmury v0 188 Czy obejście sterowników NVidia poprawiło widoczność słońca i inne problemy Niestety działa tylko z sterownikami WinXP v0 187 Dodano ssao ssil kod z wersji 0 119 i jest kontrolowany przez nowy parametr UseOldType, to jest trochę szybciej niż w najnowszej wersji i prawdopodobnie lepiej dla postaci, ale nie obsługuje skomplikowanego trybu okluzji otoczenia Poprawiono błąd z nieaktualnymi parametrami za pomocą klawisza backspace, teraz działają kosztem olbrzymiego opóźnienia, naciskając przycisk ponownego ładowania v0 186 Poprawiona jakość efektów odbicia i wydajność v0 185 Naprawiono różne błędy Dodano domyślnie parametr EnableVSync, dodano parametr UseDefferedRendering, który wyłączono, wyłączając kilka efektów, ale p Efekt Ewidencjonowania jest minimalny, aby użytkownicy z niskim końcowym Videocards mogli uruchomić mod Dodano denoiser 4 dla odbicia Zoptymalizowane działanie różnych efektów, wciąż w toku robienie tego v0 183 Zwiększona wydajność traw i drzew v0 182 Poprawiono działanie świecących krawędzi artifaktu, gdy dostępne były szczegółowe cienie , dodano nowe typy mieszania i parametry ssao w celu umożliwienia pośredniego oświetlenia dla koloru otoczenia v0 178 Naprawiono błąd braku addycyjnego trybu mieszania ognia dla odległych okien, niewielkie ulepszenia efektu cząstek miękkich Dodano światła z efektów cząstek z jego parametrami s, w tej chwili świece i niektóre typy ognia emitują światła tylko v0 177 Poprawiono błędy w nowym filtrze kolorów otoczenia, poprawiono błąd ColorPow Dodano obliczenia cząstek miękkich do niektórych ich typów v0 175 Poprawiono błąd wanilii rozproszenia podłoża świecące krawędzie znaków, dodano otaczające górne i dolne kolory Wymieniony kolor słońki filtruj zmienne za pomocą pojedynczego rgb, więc stare zmienne są obsolette v0 172 Ulepszone skracanie czasowe i dodawane nowe parametry w v0 171 Poprawiono nowy system pogodowy i dodano czasowe zabezpieczenie antyaliasingowe do testowania v0 170 Dodano system pogodowy v0 169 Dodano system wykrywania dni i nowe parametry dla niego v0 168 Poprawka dla programu Sun sprite v0 166 Mniejsze zmiany v0 159 Wersja beta do testowania modalny moduł antyaliasingu i pomocnika, które pozwalają na nowe efekty Niestety nie działa ze względu na specyficzne problemy związane ze skryptami gry v0 157 Naprawiono drobne błędy, enbsunsprite shader rendering przesunięty po enbeffectprepass, zoptymalizowane shadery dla traw i drzew w rzutni iw celu renderowania cieni, dodany profiler wydajności dla większości efektów dla GUI v0 155 Poprawiono błąd wewnętrzny ssao v0 154 Czy optymalizacja, ustalone drobne błędy Nie wiem, czy ta wersja działa poprawnie, jak poprzednio, tak to s beta v0 153 Wdrożony kompleksowy tryb okluzji Dodano kontrolę kroków deszczu i ich tekstury refrakcji enbraindrops Dodano poprawkę, aby usunąć rozmycie gry na mglistą pogodę iw tle w menu Mniejsze poprawki potencjalnego bu gs z cieniami v0 152 Dodano efekt IBL Zwiększona jakość efektu oświetlenia nieba Poprawiono błąd oświetlenia pośredniego, które pojawia się w poprzedniej wersji v0 151 Cienie zewnętrzne dostosowane do niezależności od odległości rysowania cieni z pliku Zmieniony kod ssao, zoptymalizowano go trochę, dodano nowe parametry ssao ssil, dodano nową wersję AOType, UseComplexIndirectLighting działa teraz wyłącza to, aby zwiększyć wydajność v0 149 Zmiana matematyki ssilowej, ignorowanie oświetlenia otoczenia Obecnie większość zmian kosmetycznych Dodano specyficzne parametry w kategorii FIX, aby przełączyć nowe poprawki Przestarzałe parametry usunięte Dodano również odbicie selektory dla scen wewnętrznych i zewnętrznych, ponieważ niektórzy użytkownicy nie chcą ich widzieć na zewnętrzach v0 148 Większość zmian kosmetycznych Dodano specyficzne parametry w kategorii FIX w celu włączenia nowych poprawek Nieaktualne parametry usunięte Dodano również selektory refleksji do scen wewnętrznych i zewnętrznych, ponieważ niektórzy użytkownicy nie chcą ich w zewnętrznych v0 146 Zoptymalizowane ssao ssil nowe filtry i przetransportowana woda stała Efekt ssao ssil zmienił się i dodano nowe typy filtrów v0 144 Ulepszona jakość i zmieniony efekt ssao ssil i refleksja Dodano nowe parametry do refleksji v0 143 Poprawiono błędy, dodano kontrolę rozproszenia podłoża dla roślinności Aby uprościć kompatybilność z starych ustawień z powodu ostatnich zmian detektora nocnego dodano nowy parametr DetectorOldVersion v0 141 Beta służy do porównywania zmodyfikowanego efektu ssao ssil wip v0 139 Poprawiono błąd z inwersją zmiennej EInteriorFactor w shaders, modyfikowanym nocnym interpolatorze, aby uzyskać gładsze przejścia, dodano statystyki dla nocy dziennej w interfejsie GUI, stała konfiguracja pomocniczego użytkownika, czyta to uszkodzone po wykonaniu GUI, niektóre inne drobne poprawki zgłaszane przez użytkowników v0 138 Dodane oddzielne parametry dzienne i nocne dla wnętrz w starych są usuwane v0 136 Poprawiona wydajność i jakość ssao, dodane statystyki pamięci wideo, bugfixes v0 131 Stała mgła dla wody, dodana nowa kategoria PARTICLE do kontroli wielu przezroczystych o obiekty, w tym cząstki wodospadu v0 130 Dodano Edge AA zamiast sprzętu do antyaliasingu MSAA, które nie jest obsługiwane we wszystkich wersjach po 0 119 Niestety, zmiany wprowadzone w 0 129 beta powodują, że artefakty są nieaktualne, ponieważ nie jest to jeszcze ustalone ze względu na brak testerów v0 126 To wersja różni się od 12 12 12 przez GUI implementowane Aby aktywować, naciśnij razem klawisze SHIFT i ENTER Niektóre zmienne mogą być zmienione w GUI, lepiej nie dotykać parametrów jakościowych w tej chwili, nie są dynamiczne W wersji 0 126 i 0 125 dodano zmienne wewnętrzne dla właściwości okluzji otoczenia różne kody ogranicznika ramek działało źle dla niektórych użytkowników edytor GUI umożliwia teraz wprowadzanie klawiatury do zmiany wartości v0 125 wewnętrzny interfejs GUI implementowany w celu uproszczenia ustawień wstępnych v12 12 12 zoptymalizowane odbicia Poprawiono niektóre drobne błędy v0 123 realizowane refleksy, t dobrej jakości i bardzo powolne teraz i tylko do celów testowych, jeśli pasują do TES Skyrim, czy też nie Także poprawiony błąd, gdy zestaw AOMixingType 2 v0 122 Paral lax fix zmienił się na inny i nie ma żadnych spekulacyjnych artefaktów zobacz Ssao i ssil jakość wzrosła i zmieniła ich mieszanie z metodami sceny dodawała nowe zmienne Jest wiele innych zmian, które nie pamiętam i nigdy nie robię logów, przykro, Reflections nie są jeszcze zakończone Błąd z jasnymi sylwetkami wokół obiektów bardzo denerwujący, ale wciąż poszukuje lepszego algorytmu do wykrywania krawędzi dwustronnego filtra na różne odległości I na koniec wydajność wynosi od v0 121, z wyjątkiem ssao v0 121 Wydajność i optymalizacja jakości, głównie v0 119 Dodano parametry do wyrabiania wnętrz oddzielnie zmienne Starej i Nocy są dostępne tylko w scenach zewnętrznych Dodano do cieniowatych zmiennych EInteriorFactor do przełączania między sceneriami i wnętrzami v0 117 Aby rozwiązać problemy z jasnymi włosami dodano nowy parametr GammaCurve, który jest równy parametrom ColorPowDay i ColorPowNight, ale dotyczy całego ekranu i powinny zastąpić te dwa Ale globalne wykorzystanie tej zmiennej może wymagać zmian w większości o Poza tym nowa zmienna globalna to Brightness Dodane fałszywe chmury rozproszone na ich krawędziach, podobnie jak Fallout New Vegas i GTA 4 wersje Parametry dla tego efektu to CloudsEdgeClamp i CloudsEdgeIntensity Ta wersja ma wszystkie wcześniejsze poprawki, a nowa funkcja to programowalna lenz fx lub jakikolwiek inny sprites for sun only Nowy plik zewnetrznego shadera o nazwie i użyj tekstury dla obliczania nazwanego lub Ten efekt jest wykonywany dla modowników, którzy wiedzą, jak edytować shadery, prawdopodobnie później tworzyć własne, ale w tej chwili jest jeszcze wiele innych rzeczy jeszcze nie zaimplementowanych Efekt głębi ostrości jest również przykładem dla modeli, a niektóre z nich wykonały dobre fx v0 114 Test słabego oświetlenia efekt fałszywa ambient occlusion, wszystko inne jest prawie 0 113 Aby poprawnie działać, oświetlenie nieba wymaga renderowania obiektów do cienia, więc ręcznie edytuj następujące linie w pliku bTreesReceiveShadows 1 bDrawLandShadows 1 bShadowsOnGrass 1 I upewnij się, że bFloatPointRenderTarget 1 jest ustawiony w tym samym pliku Nowe parametry ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ers ♦ błędy w grze przy zainstalowaniu programu parallax mod, tymczasowe tylko dla NVidia AntiBSOD i SpeedHack zwiększające wydajność w niektórych miejscach UseComplexIndirectLighting wpływa na wydajność ssao, jeśli UseIndirectLighting true, ale jakość pośredniego oświetlenia jest niższa dla trybu NVIDIA niższym parametrem EnableDetailedShadows, nowym efektem, ShadowCastersFix niektóre ogromne obiekty lub góry rzucają cienie bardziej poprawnie ShadowQualityFix tymczasowo dla NVidia tylko, zmniejszając hałas cieni gry przy niewielkich kosztach wykonania DetailedShadowQuality tymczasowo dla NVidia tylko, znacząco wpływają na wydajność cieni UseBilateralShadowFilter tymczasowo dla NVidia tylko, zmniejszyć rozmazane krawędzie shad Różnica pomiędzy nową i poprzednią wersją to efekt promienia słonecznego Ta wersja jest podobna do 0 103, ale z nowym efektem cienia, poprawka błędów dla paralaksy, optymalizacja Wydajność w tej wersji zoptymalizowana pod kątem kart wideo ATI również, ale ja nie ma sprzętu do testowania, więc nie wiesz, jak to działa w praktyce Nie ustaw ForceFakeVideocard true w tej wersji, to jest teraz dla bugfixing mode i zostanie usunięty później poprawka błędów Parallax również powinna działać dla użytkowników modeli ATI jest tutaj Częściowo zmieniony kod SSAO i pośrednie oświetlenie mix dla lepszej jakości, zmodyfikowanej metody obliczania współczynników fade dystansu tych efektów FadeFogRangeDay, FadeFogRangeNight Zmieniono szczegółowe ustawienia jakości cienia -1 jest ekstremalne, 0 jest wysokie, 1 jest środkowe, 2 jest niskie, aby uzyskać lepsze szczegóły v0 110 Podobny 0 103, ale z nowym efektem cienia, poprawka błędów dla parallax, optymalizacja Najlepsza wydajność z kartami NVIDIA tymczasowo, ale użytkownicy ATI mogą również korzystać z tej wersji, mają poprawki dotyczące błędów 1 5 26 0 zestaw poprawek ForceFakeVideocard true Dla użytkowników NVidia ta wersja nie tworzy fałszywego pliku wideo ENB, dlatego należy wcześniej wyrejestrować opcje graficzne za pomocą programu uruchamiającego gry, jeśli poprzednio używana modyfikacja 0 103 lub wcześniejsza wersja v0 109 Wersja testowa dla kart NVIDIA z ogromną optymalizacją v0 108 Uproszczona wersja z wieloma usuniętymi efektami, ale wydajność jest bardzo wysoka v0 105, 0 106 Zoptymalizowany kod, aby zmniejszyć zależność od procesora v0 103 Wdrożony eksperymentalny kod wtryskiwacza zamiast standardowego opakowania d3d9 Może to być użyteczne dla użytkowników laptopów Optimus lub tych, którzy używają narzędzi nakładania, takich jak EVGA, Afterburn, D3D Overrider, XFire i inni Zmiany graficzne są wracane tylko do kodu SSAO z wersji 0 099 z niewielką aktualizacją intensywności światła pośredniego v0 102 Tatsudoshi Naprawiono kilka błędów, większość prac jest wykonywana dla zwiększenia wydajności, wszystkie jeszcze wiele błędów z poprzedniej wersji jest nadal tutaj, i ll naprawić je później v0 101 Naprawiono błędy poprzedniej wersji co najmniej co jest widoczne Dodano kod programma dodawana jest tylko zewnętrzna głębia ostrości, ale todo Z plikiem ne shader można zrobić coś więcej niż tylko głębi ostrości, wykonuje się wcześniej i pracuje z wartościami hdr w trybie wielozakładowym do 8 przejść Zmiana standartu zewnętrznych shaderów, usunięto ScreenScaleY i ScreenSize zastąpione przez wektor 4 wartości Większość starych efektów nie zadziała, zastępując je ScreenScaleY z ScreenSize z i float ScreenSize z float4 ScreenSize Zwiększona jakość rozkwitu i usuniętych parametrów o promieniu 1 i 2 dla niego v0 100 Usunięty parametr CyclicConfigUruchomienie odczytu konfiguracji plik co 5 sekund, od teraz będzie to obsługiwane przez naciśnięcie przycisku BACK może być zmieniony KeyReadConfig Dodano prawie cały kod z mojego patcha AntiFREEZE TES Skyrim 0 096, w tym większość parametrów FPS limiter implementowany, licznik fps Zrzut ekranu jest z powrotem, ale inny klucz przypisany efekt SSAO ma teraz dodatkową wersję lite Aby zmienić parametr setupu UseIndirectLighting false w pliku i uruchom ponownie ga me Dodano wartości kontrolujące odległość SSAO w stosunku do odległości przeciwmgielnej Noc i dzień są oddzielone Właściwości dostosowania są zakończone, ale są one częściowo zaciskane przez ograniczenia, więc jeśli chcesz kontrolować tylko, usuwaj kod limitu w module cieniującym lub poczekaj, gdy po dodaniu nowego modułu cieniującego Dodano parametry SubSurfaceScattering w celu zmniejszenia oświetlenia w cieniu znaków i brzydkiej cienkiej linii na nich błąd gry Dodano parametr do sterowania światłami z okien, ale ma to wpływ na niektóre fx, na przykład zamrożenie czaru Dodano ShadowObjectsFix, aby nakładać cienie z góry prawidłowo Różne poprawki błędów SSAO pracują z antyaliasingiem v0 099 Poprawiona awaria w godzinach wieczornych Dodano obsługę palety tekstur tga, plików png Usunięto kod służący do przechwytywania zrzutów SSAO był domyślnie wyłączony, aktywuj go w parametrze UseAmbientOcclusion true i upewnij się, że funkcja antyaliasingu nie jest włączona przez gra ani sterowniki Nie przetestowane z innymi plikami i nie są obecnie obsługiwane v0 098 Wdrożony kod z łaty AntiFREEZE, aby naprawić błędy gry i Zwiększ stabilność dzięki temu modowi Dodano parametry do kontrolowania mgły środowiskowej v0 097 Będę szalony przy naprawianiu błędów w grze, aby działały z ENBSeries, oficjalne łatki niszczą mój postęp za każdym razem, więc zdecydowałem się na wydanie wersji lekkiej awarii gry 1 1 dzieje się bardzo często na moim komputerze, nie są to wewnętrzne błędy modyfikacyjne Sprzężone w sprzęcie antyaliasingowe multisampling nieobsługiwane w tej chwili, aby SSAO działało poprawnie, wyłącz opcję antyaliasingu Opcja optymalizacji nie jest stosowana, podobnie jak w przypadku innych wcześniejszych wersji ENBSeries, wish to get higher framerate, turn off SSAO or decrease quality of it Game have some strange mistakes which aren t fixed yet, for example in interior locations direct light enabled and applied from bottom or from side sun, uh , so increaing intensity of it is not good idea, better to decrease all other values together and increase overall brightness in post processing shader Users, who already tweaked parameters for GTA 4 version will not have much problems with this one Do not change SubSurfaceScattering parameters, game have bug for characters and i ll fix it when latest official patch will be released bright thin line on skin. copyright copy 2007-2017 Boris Vorontsov. A comprehensive guide for properly installing and editing ENBs for n00bs and gurus alike -- by the S T E P Team and contributing members. GUIDE FORUM THREAD SUPPORT FORUM POST-PROCESSOR SUGGESTIONS. ENB is short for ENBSeries , which is a post-processing engine with versions available for many games, including Skyrim This Guide will help newcomers become familiar with the basics of installing and using ENBSeries and will also provide answers to many questions applicable to all users from those wishing to quickly install and configure ENBoost or a full-blown ENB preset, as well as, advanced users and ENB preset developers wanting to reference more of the technical information The main guide is written to address novice and advanced users alike with quickstart in mind Links to more information and ancillary guides are included. ENBSeries ENB is a post-processor modification mod created and maintained by Boris Voronstov What this means is that ENBSeries adds digital enhancements to games purely by modifying the video output after or post the decoding process of game assets into the initial graphical result Initial post-processing is done by the game s shader program s and ENBSeries bu ilds upon this initial post-processing using more advanced techniques that the game s shader engine is either incapable of or simply doesn t implement itself This is accomplished by using a custom API in the form of a dynamic link library DLL to the game shader engine In addition to advanced shader post-processing, ENBSeries also implements a memory manager, called ENBoost , that enhances the efficiency of video memory management, resulting in increased performance and stabilization, in addition to the increased quality provided by the post-processing engine. If that was too technical, ENBSeries ENB is a mod that allows authors to make custom presets commonly referred to as ENBs which change some effects, like lighting, and enhances or replaces others, like shadows and the sun Each preset can offer a range of look and feel environments for the game it s used for Such as providing a cooler or warmer color palette, fantasy or realistic lighting environments, and or either more vibrant or bleak saturation The combinations are endless and there is likely an ENB preset that is perfect for every user s personal tastes However, all those added effects often come at a cost to performance Luckily, most authors provide performance versions of their presets which are lighter on resources. What is ENBoost. ENBoost is a memory management feature added to ENBSeries to address the crashes and freezes relating to the well-known system memory RAM limit of 32-bit applications like Skyrim It is one major part of a multi-part solution STEP recommends for dealing with this limitation see 2 C Extenders section of the STEP Guide ENBoost is included in the ENBSeries graphics modification and is now incorporated into all ENB presets using ENBSeries v0 192 and newer ENBoost can also be implemented as a stand-alone video-graphics memory manager for Skyrim without implementing any ENB post-processing effects. In order to understand how ENBoost works, it is important to first know how Skyrim manage s memory The main Skyrim game executable, is a 32-bit Large-Address-Aware LAA application This means that although can only use a maximum of 2GB of system RAM on 32-bit Windows systems, it can access up to about 3 1GB of system RAM 4GB - about 900MB of system resources on 64-bit systems To drive the video card in displaying Skyrim s 3D rendered graphics, must store object geometry the shapes of things in the game and texture data cached in its memory space, which is then copied to your video card s VRAM to display The memory limit is not a problem with an unmodded Skyrim because the cached data is dynamically loaded and unloaded to make room for new data as it s needed, and it almost never completely fills up all of available RAM However, when mods are added to Skyrim, the memory needed for cached data is significantly increased, and the more mods that are used, especially higher resolution texture mods the higher the chance that will run out of memory When this happens, either the pro gram crashes or some objects do not get rendered ENBoost overcomes this memory limitation by. using available VRAM on your video card and. using system RAM outside of for dynamically allocated cached data. The second method is accomplished by running an executable named which adds up to another 4GB of memory available for ENBSeries to manage per instance The effectiveness and performance of ENBoost is determined by a number of factors, such as size of system RAM VRAM, quality of video card, version of Windows OS, CPU, and even motherboard memory channel speed Fortunately, a number of ENBoost user-settings have been added to account for the enormous variety of user s system configurations. ENBoost Installation. ENBoost Quickstart Instructions. Notice ENBoost is not ENB per se Rather, ENBoost stand-alone configuration implements only the memory-management features of ENB without the lighting enahncemets that most people associate with ENB Thus, ENBoost is an essential extension that STEP recommends for ALL users, even those that are not running ENB proper. ENBSeries in all its glory. As described in the Introduction above, an ENB Preset aka ENB encompasses all of the features of ENBSeries, including ENBoost and all the post-processing features. ENBSeries v0 236 vs v0 279 The latest versions of ENBSeries available to download are v0 236, v0 262, and v0 279 Most ENB Presets which are still in active development have been updated to utilize one of these versions, or have stated that they are compatible with them Any ENB Preset which uses a version prior to v0 236 is most likely outdated and could possibly have issue with the latest ENBSeries versions The Preset recommendations below are current for a t least one of these versions So, what s the difference. There have been several improvements between the releases From v0 236 to v0 279 the following have been added. Parallax for terrain. Muddiness control of water. Cloud shadows. Volumetric rays. Mist effect. Supersampling for ambient occlusion. Edge AA on loading screens. Optimization of ambient occlusion plus a new visualization tool for Preset authors and tweakers. Enhanced blending of certain effects. Bug Fixes Lighting. Detailed shadows added for light bulb types hemisphere and spotlight. Other performance optimizations. Other bug fixes. ENBSeries Installation. This is a basic quickstart for setting up ENBSeries however, most ENB Presets include installers or detailed installation instructions of their own These instructions provide assistance where certain ENB Presets may be lacking Always defer to the Preset instructions first, and use these instructions to fill in the blanks if necessary. Download the latest ENB binary The links at the botto m of the page list all the binaries Choose the latest file usually the one at the top of the list , then on the next page click the button located at the bottom of the page. Select and download a preset from Nexus or see some of our suggested Presets below. If needed for the chosen Preset, download the ENB Helper and extract into skyrim enbseries creating the directory if necessary. Notice The helper file is required by ENB v0 250 for per-weather support and is usually provided with the preset if the preset requires it. Extract and from the WrapperVersion folder inside the ENB archive into skyrim. Warning Do NOT extract into skyrim Data directory. Alternatively If the WrapperVersion does not function as advertized, try the InjectorVersion Remove any existing remnants of the Wrapper version, and extract only and files from the InjectorVersion folder into skyrim. Notice If running the injector version, the must be running in the background before starting the game or ENBSeries will not work. War ning Do NOT extract into skyrim Data directory. Configure according to the ENBoost recommendations EXCEPT with the following essential differences. GLOBAL UsePatchSpeedhackWithoutGraphics false UseDefferedRendering true. Configure according to the following. Display iMultiSample 0 bFloatPointRenderTarget 1.Also check out Slothability s ENBSeries Installation video. for a very good video tutorial on basic ENB Installation. Warning About. Some ENB Presets will include an file This is not recommended practice and users should not overwrite their own file with the one included in some Presets The reason for this is because this enb local file is meant to be used for each user s personal system Only approximately one-third of the file is Preset-dependent Best practice is for users to open their personal copy alongside the file included with the Preset and copy over changes only from the following sections. Recommended ENB Presets. Since the introduction of ENBSeries for Skyrim, there have been hundreds of ENB Presets created however, most have not been updated to use the latest version of ENBSeries therefore, please refer to the chosen ENB Preset s documentation to ensure the correct version of ENBSeries is downloaded. There are ENB Presets that come in just about every style and color As such, this section can be extremely subjective STEP suggests browsing around to find the perfect preset to suit the user s personal preferences There isn t an official STEP recommended ENB Preset yet , however, below are a few excellent, widely-used Presets and information about them To make a suggestion or comment on out-of-date information for the listed ENB Presets, do so on the ENB Guide Thread For general installation instructions, see the Installation section however, it is highly recommended to follow the author s installation instructions found on the ENB Preset s Nexus page. Vividian - Weather and Lighting. Baseline OrganicENB V2 currently supports ENBSeries v0 305 Description Versions OrganicENB V2 comes in three versions. Vanilla Weather. Climates of Tamriel. Vivid Weather. Performance OrganicENB V2 Features Some of the features of this ENB include. Other ENB Presets. The above mentioned ENB Presets are a very small sample of the presets avail able on Nexus They are both popular and up-to-date however, users are encouraged to explore other options to find the ENB preset that fits their style Users can search Nexus and browse through the 100 ENB presets available. ENB-Complimenting Mods. Below are a few mods which normally work well when combined with ENB Presets however, be sure to view the chosen ENB Preset s documentation for mod compatibility before using any of the mods below. Dark Dungeons for ENB - This mod tells ENB to render dungeons as though it s night. Many ENBs include optional files for darker caves, dungeons, and nights Check with the ENB Preset for these options before using a third party mod for this Some lighting mods may not be compatible Fixes. Skyrim Particle Patch for ENB - This fixes shaders or blending properties on some object meshes which have their parameters set incorrectly. Some ENB Presets include this patch during installation or provide it in as an optional file Fog. Remove Interior Fog V2 - This remo ves the ambient interior fog that is found indoors in many locations It has support of all DLCs. Interior and Dungeon Fog Remover - Completely removes fog meshes from most dungeon and indoor locations This mod is compatible with Removed Interior Fog V2 above, the two can be used together. Revamped Exterior Fog - This reduces the density of exterior fog and increases the distance that it starts becoming opaque If using RCRN, there is a compatibility version which should be used instead. Some mods that are often combined with ENBs are not compatible with the mods mentioned here i e Climates of Tamriel, Realistic Colors and Real Nights, etc As good modding practice, please review the Readme of any mod being used Utilities. ENB FXAA SweetFX Manager and Remover - Removes ENB and FXAA installations and provides slots to load different ENB configurations for quick and painless switching. IMAGINATOR - Visual Control Device for Skyrim - In-game tool that allows adjustment of color and lighting setti ng such as brightness, tint, contrast, saturation, etc For many users this has been a useful way to adjust adjusting colors and lighting in-game with or without ENB. DYNAVISION - Dynamic Depth of Field - adds a controllable dynamic Depth of Field and Auto-Focus to Skyrim. Notice IMAGINATOR has largely been replaced by the ENBSeries GUI Editor now included in all ENBSeries versions DYNAVISION has largely been replaced by custom DoF provided by Preset authors. ENB Extensions. The following components and tweaks are optional and NOT required for a successful ENB implementation. SMAA Highly Recommended. For ENB users, any version of ENBSeries after v0 119, hardware AA is no longer supported Therefor, ENB users only have the following options available to them ENB EdgeAA, SMAA or SweetFX using an injector For users on low-end systems, the ENB s EdgeAA is probably the best choice because it comes with almost no performance loss SubPixel Morphological Anti-Aliasing SMAA is a fantastic post-processi ng anti-aliasing method SMAA is processed after the ENBSeries process which provides nearly equal quality of MSAA, at a faction of the performance hit Users can also use SMAA injector with EdgeAA enabled to possibly gain an even better image quality SMAA is a great replacement for driver AA or the game engine s AA for users on mid to high-end machines So for these users, SMAA will be the best option It s also worth noting that SMAA injector can be used without ENB as a standalone replacement for the game s or driver s AA method. Even though some ENB presets may not include SMAA in their packaged files, it s still possible to use SMAA with any preset as long as there is not an additional already in use in the PROXY section of the file To install SMAA, do the following. If SMAA is not supplied by the ENB preset, users can download it from here. Extract the file downloaded to a desired location. In the d3d9 folder do not use the files from the d9d10 folder rename to Non-ENB users do not need to rename this file. Now copy the following files into the root Skyrim directory not the Data directory. To enable SMAA with ENBSeries, set the following in the PROXY section of the file. To change the quality of SMAA, open the file in a text editor such as Notepad and change the preset parameter. The available quality presets are listed above the parameter The standard presets are Low is 60 quality, Medium is 80 , High is 95 , and Ultra is 99 quality This is similar to 2xAA, 4xAA, etc and each step higher comes with more of a performance loss Additionally, a custom preset can be created in the SMAA h file as seen in the image below for the Uber preset however, this is a very advanced process, as such, it is not recommend for most users and will not be discussed here. For users wanting to learn more about SMAA, there is a very in-depth and technical PDF available here. ELE Enhanced Lighting for ENB. Enhanced Lighting for ENB ELE is a set of mods, by the author JawZ, aimed toward balancing the lighting of Skyrim It adjusts every type of lighting in the game to both make Skyrim look better with ENBSeries and to make it easier for preset authors to customize and balance their presets without having to sacrifice one area of lighting over another There are currently six modules to ELE, each of which balances a separate area of lighting in the game These are Exterior Lighting and Weathers, Interior Lighting, Light Bulbs, FX Effects, Spell and Torch Lighting, and Plugins These modules are still a work in progress however, of these modules, Interior Lighting is the most complete and the most used most by ENB preset authors to date Each of these modules are discussed further below. Download there is also an ENB Preset created by JawZ which uses a lightweight ELE setup This ENB Preset was created as a modder s resource however, can be used as a standalone preset It is very lightweight on performance, provides vanilla-like colors, and also provides the basic enhancements of ENBseries such as improved shadows Modders can use it to enhance fix some vanilla issues Authors can use it to create their own ENB Presets. Installing ELE Simply installing the ELE modules described below will not usually result in an outcome that looks great with the chosen ENB Preset Presets must be designed to work with ELE or the results from installing it might not be desirable Most often, if an author does design their preset around ELE, it will be the Interior Lighting module because it s the most complete of all the modules and provides authors better control over interior spaces than without it Installing ELE is as simple as installing any other mod Simply download the desired module s , and install them using a mod manager like Mod Organizer Load order is very important when ELE is combined with other lighting mods The author has kindly provided several load-order examples designed around various setups that should provide a point of reference for most users He has also provided a list of popular lighting mods that are and aren t compatible with the individual modules This list is not only helpful for modders, but to preset authors as well Authors can use the compatibility list when determining which lighting overhauls to support with their presets, if they choose to also use any of the ELE modules. ELE - Weathers Lite BETA. In this module, weathers have been given more natural colors and they will no longer be dependent on imagespaces Weathers also have been given better night day detection during the daytime, nighttime, sunrise, and sunset Sunlight has been balanced throughout all weathers as well and shadows have been edited to better enhance the visual appearance of the SkyLighting effect Sky banding has also been reduced significantly with this module Some visual bugs such as dark horizons during certain weathers have been fixed Finally, a new sun texture is included to go along with the weather changes It enhances the Sun Rays feature, has no grain noise, zero banding, and will not overexpose most of the sky as the vanilla sun texture does. This is the default version of ELE and has the Interior Lighting module combined with these other modules ELE - Spell and Torch Lighting ELE Plugin - RS Light Color and ELE Plugin - FX Emittance For more information on these individual modules, see below. ELE - Interior Lighting. The Interior Lighting module covers changes in the imagespaces and LightingTemplates which have been balanced for more natural occurring colors The imagespaces and LightingTemplates have also been named based on what type of interior cell they affect This has been done for preset authors so they can simply edit a particular interior cell type without affecting anything else Interior shadows have also been edited so they are properly lit and placed based on the exterior light that shines in from cracks in the walls or based on the amount of windows in the interior cell Interior DirectLighting has been tweaked to be better used as an indirect lighting which the author believes serves as a good character lighting therefore, the direction and color of DirectLighting have both been tweaked towards that end The visual bug with dungeons looking bright as daylight as also been corrected Finally, all of the interior classed cells have been fixed so they look more natural based on location For example, the Temple of Kynareth is a bright classed interior while the Dragonsreach Basement is a dark classed interior therefore, the lighting will now match the interior class. Light Bulbs. The Light Bulbs module covers light bulbs for both interiors and exteriors Light Bulbs are the light that emit from fireplaces, candles and chande liers among other things Light Bulb placement has been corrected and new new coloring assigned to them based on real life sources The Light Bulbs has also been named based on what type of light source they are placed at so preset authors can edit a particular Light Bulb type without affecting any of the other Light Bulb types. The FX Effects module handles all FX changes introduced by the ELE suite It makes changes to the windows dynamic changes so ENBSeries, itself, can have full control of those changes This module will also adjust the placement of FX effects, as well as, add or remove some FX effects based on the authors judgement. Spell and Torch Lighting. Spell and Torch Lighting module changes the color, radius and intensities of all the spell Light Bulbs while doing the same for the Torch light as well As with the other modules this one edits the lighting to have a more natural color and specifically alters the spell lighting to fit the different types of spells more accurately. ELE Plugin - RS Light Color. This plugin was created for Relighting Skyrim and is, thus, fully compatible with it however, it is also compatible with any other lighting mods that doesn t alter the ParentLight Bulb found in the Object window in the Creation Kit It makes changes to the ParentLight Bulbs by altering the colors so they emit a more natural color based on their placement in Skyrim For example, all light bulbs placed at fire type light sources will give off a natural fire light. ELE Plugin - Falskaar. This plugin was created for Falskaar It alters some interior cell menu values to allow the ELE - Interior Lighting module to take full control of the Falskaar interior cells This plugin is necessary for Falskaar users who want ELE - Interior Lighting to have any affect in the Falskaar interiors Due to changes the Falskaar mod makes, without this plugin Falskaar interiors will have the vanilla lighting. ELE Plugin - FX Emittance. In vanilla Skyrim and the Relighting Skyrim mod, the sun-l it Light Bulbs in the interiors uses an effect called Exterior Emittance to make the Light Bulbs change their color based on the time of the day such as during sunset and sunrise In vanilla, these colors are plain white and grey mainly This plugin changes those colors more to more natural colors for a more realistic feel. INI Configurations. The ENB configuration files and contain all of the user-configurable parameters required for customizing ENBSeries and or Presets. Typically, should not change at all among presets although, a couple of key settings must be changed to enable disable ENB lighting enhancements offered by ENB proper , so this file is usually conserved among presets as well as ENB updates For this reason, configuration settings do not appear in this guide other than as referenced within the quickstart guides above but are referenced in an an ancillary guide ENBlocal INI Guide. Conversely, can change dramatically among presets, and some presets offer far more configurabilit y than others by way of extensions within the preset The default comes packaged with ENBseries itself, but some presets lack certain new settings or contain certain deprecated settings The configuration file contains all of the user-configurable parameters that dictate the behavior and result of the ENB post-processing engine There are many configurable parameters, and documenting or correctly implementing them all is challenging to say the least A comprehensive description of all parameters by section is available in the ENBseries INI Guide ENBseries INI Guide. Using ENB Weathers. There is a helper library that allows edits to parameters for each specific weather in Skyrim The helper is essentially an API that queries current weather information from Skyrim and applies variants of parameters using external configuration INIs These external configuration INIs will override conflicting parameters within the main file for specific weathers This allows configuration of, say, bloom settings to differ among different weather types These weather variations can be very complex one config per unique Skyrim weather or very general one configuration for only a small number of specific weather classes. The helper library and all weather configurations are placed within skyrim enbseries Most ENB Presets that are configured to work with multiple Skyrim weathers package the weather helper with installation instructions by default For those that do not, see the ENB Installation section above for assistance. Enables disables use of the weather helper library and configurations to provide ENB customized weathers. Notice Configuring an ENB Preset that does not support variation per weather is currently not covered by this Guide This would be a great addition if anyone would like to provide some basic information. Performance Tips. While ENB Presets greatly enhance the visuals of Skyrim, these additional effects also take a toll on performance How much of an FPS decrease users experience dep ends on their system hardware, INI settings, texture mod resolutions, display resolution, and a host of other variables This is why it s virtually impossible to estimate how much any ENB Preset will affect a user s personal system That being said, there are some things users can do to improve their performance. First and foremost it s important for users to keep their systems in top gaming condition Like anything else, if you take care of it, then it will take care of you Some simple ways to do this. Defrag the hard drives which games are installed on Do not defrag solid state drives SSDs These should NEVER be defragmented and doing so could reduce their lifespan However, defragging hard disk drives HDDs will not only help improve performance while gaming, but can also decrease load times in games and for other applications as well Although Windows comes with a simple defragging program, STEP recommends either Auslogics Disk Defrag or Puran Defrag Free Edition If using Auslogics, use the Defrag Optimize option since this will also move the most frequently accessed files closer to the front of the drive Defrag hard drives at least once a month or any time the fragmentation is 10 or over. If user s CPUs are being utilized 100 or system RAM is being close to filled, disable all unnecessary programs running in the background while gaming to free up more resources Anti-virus programs disk access usage can cause slowdowns in saving and loading, and any files scanned Instead of turning it off, setting it to ignore game directories and any mod directories used will prevent the antivirus from occupying the files in use It also limits your viral exposure to a trusted folder trusted if it came from legitimate sources Some anti-virus programs now have a gaming mode which can be turned on during gaming sessions to automatically reduce the program s resource use on the system. Keep Steam in offline mode This is just one more thing depleting resources that really isn t needed. GPU sett ings play a tremendous role in determining quality and performance Striking the right balance in these settings is essential in achieving a beautiful game with smooth, playable frame rates Use the guides provided in the STEP guide as a starting point Adjust and test the settings until the right balance, with smooth game-play, is achieved The thing to remember here is to be realistic with what the hardware is capable of. Be realistic with INI settings, as well Over-tweaking can, and will, cause performance issues if the system is not capable of handling the additional strain Use the STEP recommended tweaks and nothing else until it s known whether the system can handle higher settings or not. High resolution textures and higher polygon count meshes also affect performance There are countless mods which add these higher resolution assets to the game Careful consideration should be used when adding these assets with an ENB Preset enabled Experimentation and testing might be required to find the right balance of quality and performance which best fits the system hardware capabilities. Be realistic with screen resolutions Users are not going to be able to play Skyrim in 4K resolution with a single GTX770 AMD 7870 The maximum resolution of the video card is not the maximum resulotion it is capable of playing a heavily modded game with an intensive ENB Preset running Users may have to lower their screen resolution if they want the full quality that presets provide Again, it s all about balancing visual quality with performance and this will be different for every user. Some of the more intensive ENB effects can also be disabled or lowered in the file to improve performance at the cost of some quality Instructions on how to disable these effects can be found in the INI sub-sections of this Guide Changing to the performance version of some ENB Presets where available will essentially do the same thing therefore, users are encouraged to explore that route before disabling effects. If after following these performance tips users are still unable to achieve playable frame rates, the system hardware may not be capable of running ENBSeries or the chosen preset might be too intensive to for it At this point users may want to consider either using other presets which may not be as demanding on hardware, upgrading their hardware, or not using ENBSeries altogether. CTD on game launch. First be positive this is not a missing master issue After you ve ruled that out, some users will experience a CTD after installing an ENB Preset due to having missing components of DirectX The solution is to re-install DirectX 9 for games such as Skyrim and Fallout New Vegas Windows users will have to update DirectX by downloading the DirectX End-User Runtimes If that option doesn t work, try installing the DirectX SDK and running the installer within Re-installing updating DirectX should install missing components needed by ENBSeries. Shadow Striping. One of the great things about ENBSeries is that it usually fixes shadow striping Some users, however, will still experience this issue if they ve edited their Skyrim INIs In the screenshots below it s hard to tell from their reduced size in the gallery, but notice the fuzziness along the edges of the shadows and the lines across some of the textures like the post and rock this is shadow striping. To view the full sized images, click on the image to open the gallery, then right click on image and click View Image. If this is preset, adjust the iBlurDeferredShadowMask parameter in the file MO users will have to adjust it in the INI Editor in MO It will be set to its default from when the INI files where created by the game launcher, unless users have manually adjusted it Turning this parameter down to a lower usually results in sharper shadow detail however, turning it down too low can result in striping Users can adjust this setting from 0-7 If striping occurs while ENBSeries is enabled, increase this parameter s value by one, save the change, and test the new setting in-game Continue to repeat this process until the shadow striping is gone Usually between 3 and 5 are the best values. If the above is not helping or making the shadows too blurry, adjusting the fShadowDistance parameter may also help This is the distance at which shadows are drawn from the object Decreasing this wil l make these shadows less elongated and help to eliminate striping at lower iBlurDeferredShadowMask values however, adjusting this value too long can also result in unnatural looking shadows. AMD ATI Users. Set the following in. In the SHADOW section. When updating drivers be sure to uninstall your current drivers before installing your new drivers It is also not recommended to use Beta drivers The current stable drivers can be found here. If you must use anisotropic filtering AF , then either ENB-enabled or CCC-enabled is fine, but this depends entirely on the capability of your CPU since Skyrim is more CPU-intensive than GPU ENB-enabled is better, but up to 8x is recommended unless you have at least 2GB of VRAM generally the 69xx, 78xx, and 79xx series. Possible Crossfire Fix. Please apply the following process to ensure Crossfire compatibility. Right-click on your desktop and open the Catalyst Control Center. Enter the 3D Applications Profiles. Choose Use AMD Pre-defined profile in the list a t the bottom. Select the Assassin s Creed Brotherhood profile. Go back to the top, select New application and press the Save button. Choose the application in the root Skyrim folder when the browser window pops up. Answer Yes when CCC asks if you want to override the default TESV profile. For users using 13 x drivers. Open up the AMD Vision Engine Control Center or the Catalyst Control Center. Make sure your are in Advanced View mode by clicking Preferences. Select Gaming and choose 3D Applications Profiles. Select Add and browse to and select. should now show up on that page Select it and scroll down to CrossfireX Mode. Select Use AMD Pre-defined profile and locate the Assassin s Creed Brotherhood profile. Overwrite the default profile when prompted. Disable ENB In-game. A common issue with Depth of Field effects is that it is difficult to see the character while in the creation menu There is a very simple solution for this While playing, just press Shift F12 to disable the ENBSeries processing entirely This can be quite useful when creating characters or modifying them later via the showracemenu console command When finished, just press Shift F12 again to re-enable processing. Long Loading Times. Some people may experience long loading times while using ENBSeries An easy way to decrease your wait is by pressing Shift F12 before or just after entering the loading screen to disable ENBSeries processing When the game is loaded press Shift F12 again to re-enable processing. Notice Although this still works, it s an old trick for those with v0 119 or older Starting with ENBSeries v0 265 , Boris has fixed the framerate to 60FPS in order to help eliminate this issue. ENB Support Forum. If the above troubleshooting did not help, please refer to our ENB Support Forum for assistance. Forex Trading Brokers In Pakistan Lahore. So, a broker that you are going to cooperate with must be domicile, regulated, well funded, reputable Feel free to open up a demo or real account in cities of Islamic Republic of Pakistan that may comfort your business Forex Trading Brokers In Pakistan Lahore Binary Options Trading With No Minimum Deposit Basics Forex brokers of Pakistan Foreign currency trading brokerage companies from Pakistan Pakistan Forex Brokers Forex Brokers of Pakistan We have thoroughly examined a huge market of Pakistan Forex Brokers and selected those ones who met all abovementioned requirements If to make an attempt to create a Pakistan Forex trading blueprint, it will be composed of just one tip that is going to work in any country Our list of Forex Brokers in Pakistan contains companies with well-established commercial locations, modern trading platforms, high speed of withdrawals, deposits, orders execution, high leverage, and others ultimately desirable features It is an open secret that choosing the most reliable business partner builds a substantial basis for any company s earnings growth Offers forex Introducing Brokers It s Your World Forex Trading Brokers In Pakistan Lahore Statistics Where To Earn Money Online In Gambia Find forex trading information including forex rates, brokers of Pakistan including Karachi, Lahore firms for forex trading in Pakistan or Home Forex Brokers Forex Broker Pakistan Trading forex requires a degree of commitment from the trader, but before that stage Forex brokers of Pakistan Foreign currency trading brokerage companies from Pakistan Pakistan Forex Brokers Forex Brokers of Pakistan Pakistan Forex Brokers are controlled by a powerful regulatory body that consists of m any organizations and guarantees safety of all trading funds. Forex Trading Brokers In Pakistan Lahore History Of Forex Market In Micronesia Find forex trading information including forex rates, brokers of Pakistan including Karachi, Lahore firms for forex trading in Pakistan or Pakistan Forex Brokers are controlled by a powerful regulatory body that consists of many Islamabad, Faisalabad, Lahore, Multan Forex brokers Trading How Does Stock Exchange Work In Antarctica Forex brokers of Pakistan Foreign currency trading brokerage companies from Pakistan Pakistan Forex Brokers Forex Brokers of Pakistan. Forget about scratching your head confused at complexity of shedding light on the most reputable and competent broker out of smooth-talking crook None of traders can t avoid this time consuming task Forex Trading Brokers In Pakistan Lahore Aop Xml Weaver Options Trading Pakistan is not an exception and correct choice of Forex Brokers in Pakistan will certainly support traders business aspira tions running forward Forex Trading Brokers In Pakistan Lahore Forex Trading in Pakistan Benefits for attending the course This field has a critical importance for financial institutions, investment companies and stock traders. Choosing a correct broker sounds simple, but things are not as easy as they look Forex Trading Brokers In Pakistan Lahore Best Stock Trading Software As Seen On Tv Kse Bolsa De Bolivia. Best Trading Sites.24Option Trade 10 Minute Binaries. TradeRush Account Open a Demo Account. Boss Capital Start Trading Live Today.

No comments:

Post a Comment